dinsdag 29 oktober 2013

Wat vliegt de tijd!!

Jeetje wat is het al weer een tijd geleden dat ik een berichtje heb geplaatst op mijn blog! Dat betekent niet dat ik wat betreft haken stil heb gezeten, alhoewel mijn haaktempo wel aanzienlijk lager is dan een jaar geleden. Dat komt natuurlijk ten eerste omdat ik in de zomermaanden vooral geniet van het lekkere weer. Ten tweede vraagt mijn werk momenteel veel energie van mij en kan ik me er niet helemaal toe zetten om me te verdiepen in een patroon. Als laatste heb ik een aantal bestellingen gemaakt en een paar cadeautjes die niet gepubliceerd kunnen worden voordat ik ze gegeven heb.

Ondertussen is de klok weer verzet naar wintertijd en zitten we midden in de herfst, de bomen vlogen hier gisteren letterlijk over straat en de dakpannen vielen van het dak. Ook de temperaturen zijn aanzienlijk lager dan in de zomer en de verwarming slaat weer aan. Dat betekent KOUDE VOETEN!!

Een paar weken geleden ben ik naar de brei- en haakbeurs in de A-kerk in Groningen geweest en heb ik viltwol (4 bollen Filzwolle van Gründl) gekocht. Dat is wol waarmee je als het ware "tovert". Je haakt of breit bijvoorbeeld een paar mega sokken, gooit deze in de wasmachine en ze komen er een aantal maten kleiner weer uit! De wol is lekker vervilt en dikker geworden.


De eerste slof, "maatje mega"

Een paar sloffen die ongeveer 30% groter zijn dan mijn voeten.
Na het wassen passen ze, na een klein beetje rekken als ze nog nat zijn, perfect!

Als je ze, als ze nog nat zijn, aantrekt, passen ze zich helemaal aan
aan je voeten.
   

















































Resultaat: een paar lekkere warme sloffen!!













Hier heb ik het patroon vandaan: http://ponnekeblom.blogspot.nl/2011/12/pantoffels.html

Ik heb het patroon wel een klein beetje aangepast. Heb een toer extra gemeerderd en een paar toeren extra in de lengte gehaakt omdat ze natuurlijk 30% groter moesten worden dan mijn voeten.

2 opmerkingen: